Telia väljer kunskapsportal från Comintell




Comintell Nordic AB, som är en nordisk leverantör av lösningar, mjukvara och företagsportaler för kunskapshantering meddelar att man nu har levererat och installerat sin kunskapsportal ”Comintell Knowledge Xchanger” till Telia.
På Telia kommer kunskapsportalen att användas för att ta fram marknadsanalyser inom vissa delar av koncernen. Comintell Knowledge XChanger skall på detta sätt ge Telia snabbare och bättre underlag för beslut.
Med Knowledge XChanger kommer Telia att kunna söka efter båda interna dokument, email, webbsidor och externa nyhetskällor genom ett gemensamt webbaserat gränssnitt. För att underlätta navigeringen i den stora informationsmängden så klassificeras dessutom all information automatiskt i ett antal ämneskategorier. Användarna kan själva publicera egna artiklar samt diskutera varandras inlägg. Genom personliga agenter bevakas ett antal webbsidor automatiskt och när förändringar på dessa sidor sker, notifieras användaren via sin e-post.
”Telia är en fordrande kund med höga krav på funktionalitet, leveranstid och kvalitetssäkring. Kravspecifikationen på systemet var på över 100 sidor och vi kunde erbjuda en flexibel helhetslösning som mötte deras önskemål, därför fick vi affären. Nu när vi har levererat är vi mycket stolta över att ha levt upp till Telias förväntningar.”, säger Jesper Ejdling Martell, Marknadsansvarig på Comintell.

Källa: Comintell