Sätt ditt eget pris på pressklipps- och mediabevakningstjänst – ny prismodell lanserad




”Sätt ditt eget pris” är den vågade, men mycket intressanta betalningsmodellen som mediabevakningsföretaget CyberAlert nu lanserar för fullt. Med denna modell tror företaget att kunderna kan spara upp till 70% på kostnaden för sin nyhets- och mediabevakning. CyberAlerts egna marknadsundersökningar tyder på att väldigt många kunder anser att de får betala alldeles för mycket för olika pressklipps- och mediebevakningstjänster. Ett förhållandena som nog många även i Norden kan bekräfta.

Den nya tjänsten bygger på principen “You Design It /You Price It” där du själv först anger vad du vill ha för mediatäckning, leveransformat, leveransfrekvens, antal klipp per månad. När du har skräddarsydd din tjänst bestämmer du helt själv, utan begränsningar, vilket pris du är villig att betala för detta. Därefter får du inom en timme ett besked via epost om CyberAlert accepterar ditt pris. Med tjänsten “Set Your Own Price” får du också fördelen av ett fast pris per månad.
För att bedöma rimligheten i ditt prisförslag, och om de ska acceptera budet eller inte, använder CyberAlert en prisformel som baseras på de val du gjort för önskad tjänst, de lokala marknadsförhållandena samt konkurrentpriser.

Du kan testa “Set Your Price”-tjänsten genom att klicka här. En 15 dagars fri testperiod erbjuds då du kan avbryta tjänsten utan kostnad.
CyberAlert uppger att man idag ”läser och klipper” innehåll automatiskt från över 2,2 miljoner sidor från mer än 13000 källor i hela världen på totalt 17 olika språk.

Källa: CyberAlert