Nytt svenskt företag erbjuder omvärlds- och trendanalyser i ett designperspektiv




Dags att skrota upphovsrätten? Så lyder temat i första numret av “David Report” (pdf-fil), en framtidsvisionär rapport med designperspektiv som berör ämnen i skärningspunkten mellan kultur, affärsliv och det globala samhället. Bakom rapporten ligger grundaren av David Design, David Carlson, som nu startar ett nytt kunskapsföretag.

”Det nya företaget David Carlson kommer att erbjuda såväl taktiska som strategiska tjänster och produkter baserade på de insikter vi levererar via David Report. Mitt viktigaste långsiktiga uppdrag är rollen som Creative director för David design”, säger David Carlson.

Första produkten är alltså en gratis rapport kallad David Report som utkommer varannan månad och tar upp frågor som den accelererade kvartalsekonomin, lyxvarumärken och urvattningen av designbegreppet. Man registrerar sig för prenumeration på företagets hemsida (se länk nedan). Kunskapsföretaget David Carlson erbjuder produkter och tjänster inom omvärlds- och trendanalys samt inom koncept- och kommunikationsutveckling på både strategisk och taktisk nivå. Basen för erbjudandet är de insikter som sammanställs i den digitala rapporten David Report.

Källa: David Carlson