Ny mötesplats för affärsnyttan med IT-verktyg




Den 22-23 november 2006 går MarkIT Expo av stapeln för första gången. Mässan arrangeras på Sollentuna Expo Center och samlar ett 50-tal utställare som visar just lösningar för effektiv marknadskommunikation och strategisk kundhantering. På mässans scen presenteras drygt 20 stycken moderatorledda kortseminarier med fokus på kundcase och affärsnytta. Samarbetspartners till mässan är Marknadsföreningen i Stockholm, Sveriges Annonsörer, SWEDMA och Sveriges Reklamförbund.

Mässans målgrupp är beslutsfattare och alla andra som vill förstå affärsnyttan och se hur andra har gjort för att öka sin försäljning. Besökarna behöver ingen it-kunskap för att ta till sig budskapen på mässan. Fokus ligger på affärsnytta och konkreta kundexempel, vilket enligt arrangörerna ska göra det lättare för besökaren att dra paralleller till sin egen verksamhet. Det är fri entré till mässan och seminarierna på scenen.

Källa: MarkIT Expo