Ny gigantisk europeisk informationskälla samlar 700-tusen marknadsrapporter




Det tyska företaget White Grid meddelar nu att de i augusti kommer att lansera, enligt dem själva, en av de största Internetportalerna för marknadsrapporter. Portalens varumärke kommer att bli namnet STUDY-BOY®.

White Grids satsning kommer att ge avancerade sökmöjligheter efter marknadsrapporter, demografiska data, analyser, statistik, branschundersökningar, trendrapporter och andra typer av undersökningar. Allt med världsomfattande täckning.

Redaktionell personal bestående av 16 journalister ansvarar för att expandera databasen till mer än 700 tusen rapporter. För att uppnå målet ”dammsuger” man nu världsmarknaden på olika typer av rapporter, där förutom de stora analysföretagen väldigt många mindre rapportleverantörer kommer att finnas representerade. Även icke-kommersiella rapporter som kan fås gratis kommer att ingå i STUDY-BOY-konceptet. Målgruppen är Europa, USA, Australien och Asien.

Källa: White Grid