Internetbaserade undersökningar effektiva med ny researchteknik enligt Frost & Sullivan




Det konstanta teknologiska framskridandet påverkar och förändrar både researchteknik och -metodik. Förändringarna påverkar t.ex. koordination och insamling av information bland annat på grund av ett krav på snabbare beslut, för att minska ledtiderna för att agera på nya förväntningar och möjligheter på marknaden.
Detta är några av slutsatserna från konferensen ”Fourth Annual Advanced Marketing Research Conference” som arrangerades av Frost & Sullivan. Vidare framkom att värdefulla marknadsundersökningar inte längre behöver göras med telefon eller dörr-till-dörr undersökningar. Syftet med konferensen var att visa på nya framgångsrika teknikbaserade sätt och strategier för att effektivt samla in och hantera viktig marknadskunskap. Fördelar och risker med Internetbaserad research behandlades så att man använder rätt metodik och teknik. Nya sätt att tänka om online research och den nya generationens hjälpverktyg skall hjälpa företag att förutse och undvika fallgroparna.
För den som är intresserad kan dokumentavskrifter (transcripts) från konferensen köpas av Frost & Sullivan genom att följa källänken nedan.

Källa: Frost & Sullivan transcripts