Gå på en tvådagars internationell Market Research-konferens i Göteborg




Nu i april kan du bege dig till Göteborg för att deltaga i en internationell konferens om market research. Konferensen går under namnet ”Managing research for profit: -The Client’s Perspective” och kommer att hållas den 14-16 april 2002.
Konferensen vänder sig inte till någon speciell bransch utan skall tvärtom karaktäriseras av att vara ett ”cross-industry” forum.
Nya arbetssätt och organisatoriska förändringar har stor påverkan på en market research-funktions uppbyggnad och resurser. Det gäller t.ex. att vara i fas med efterfrågan av researchtjänster för att lyckas. Konferensen tar detta som ett avstamp tillsammans med insikten om behovet om att verkligen bedriva market research som hjälper företaget att tjäna pengar.
Konferensen arrangeras av föreningen ESOMAR och hålls på engelska. Talarlistan består av många företrädare för organisationer som Allied Domecq Spirits & Wine, Citigate DVL Smith, Citroën, EADS, Eli Lilly & Co., JGG Consulting, LEGO, McKinsey & Co., Nissan Europe, NFO Europe, NOP World, Orange, Philips Consumer Electronics, Reckitt Benckiser. För mer information och anmälan följ källänken nedan.

Källa: “Managing research for profit” (ESOMAR)