Christopher Galvin talar ut om Motorolas Business Intelligence organisation




I en mycket öppenhjärtig intervju, med intelligence-gurun Leonard Fuld, berättar nu Motorolas VD och styrelseordförande Christopher Galvin om hur Motorola har utvecklat och organiserat sin Business Intelligence (BI) verksamhet. Christopher Galvin beskriver bl.a. denna verksamhet som en av de viktigaste framgångsfaktorerna för Motorola. Han avslöjar med många detaljerade exempel den mycket omfattande användningen av Motorolas BI-funktion, samt hur de arbetar för att BI skall genomsyra hela Motorolas organisation. Mer än 300 personer på Motorola har t.ex. genomgått specialutbildning i business intelligence. Vidare får vi (inte helt oväntat) antydningar om att Ericsson och Nokia är några av de viktigaste föremålen för Motorolas BI verksamhet när Galvin berättar om globaliseringen av marknaden:
“Today, approximately 40% of our business is in the U.S. and nearly 60% is outside the U.S.; the business is global and our global competitors are very effective. It turns out other Scandinavians are the chief rivals. How do you piece together their organization structures that could be very different from ours?”.
Klicka på länken nedan för att läsa denna intressanta intervju med Christopher Galvin.

Källa: Fuld Competitive Intelligence Center