Affärsskola tävlar om företags framtid i europeiskt omvärldsanalys-War Game




MBA-studenterna på London Business School kommer att anta identiteten av fyra globala media- och underhållningsjättar i det första publika omvärldsanalys / competitive intelligence ‘war game’ i Europa. Det stundande ”slaget” kommer att börja den 24 april vid London Business School mellan Apple Computer, Sky, Microsoft och Vodafone där varje team ”konkurrerar om framtiden” så att säga. Det intressanta är att normalt är alla War Games som utförs av företag av uppenbara skäl omslutna med högsta sekretess. Detta evenemang kan däremot ge en inblick i hur stora företag som påverkas av globala trender försöker förutse och förstå framtiden. En av världens ledande auktoriteter inom omvärldsanalys Leonard Fuld på Fuld & Co sponsrar och leder detta war game på London Business School. Motsvarande War Game som gjordes i USA förra året mellan universiteten Harvard och MIT rönte stort intresse eftersom de lyckades förutsäga en del scenarier som senare förverkligades. För mer information om eventet i London kontakta Fuld & Co.

Källa: Fuld & Co